НАШАТА ИСТОРИЯ


ИСТОРИЯТА НИ ЗАПОЧВА В БРАЙТЪН, АНГЛИЯ, ПРЕЗ 1976г.



Никога не се страхуваме да бъдем различни и да се борим за това, в което вярваме. Търсим най-добрите естествени съставки от цял свят, за да създаваме вдъхновени от природата козметични продукти.

Днес решимостта ни да помагаме на природата и хората, докато развиваме бизнеса си, е по-силна от всякога. За нас това означава да работим справедливо с производителите на суровини и с доставчиците, както и да помагаме на общностите да се развиват чрез нашата програма Community Trade.

Заедно можем да се справим!



НАУЧИ ПОВЕЧЕ ЗА НАС






1976


Първият магазин The Body Shop отваря врати.


Нашият първи магазин отваря врати на 26 март в Брайтън, на южното крайбрежие на Англия. През 1978г. започва работа първият ни франчайз партньор в Брюксел, а през 1982 г. вече откриваме по 2 магазина на месец.



1986


Спаси китовете (Save the Whales)


В партньорство с Greenpeacе, основателката ни – Анита Родик, стартира първата голяма кампания на The Body Shop – Спаси китовете.


1987

Програмата Community Trade

Първият ни продукт, произведен по програмата Community Trade, е масажор за крака, а първият ни партньор по тази програма е Teddy Exports – доставчик от южна Индия. Благодарение на това партньорство през 1994г. е открито училището Teddy School, което предоставя възможност за образование на местните деца.



1988

Анита Родик, OBE

Анита Родик получава престижната награда OBE (Order of the British Empire).



1990

Създадена е фондация The Body Shop Foundation

Основана е фондация The Body Shop Foundation с цел финансиране на организации, които се борят за правата на хората и животните или защитават околната среда.




1992


Масло за тяло Манго


Първото масло за тяло – Манго, излиза на пазара. Маслото за тяло се превръща в едни от най-популярните продукти на The Body Shop, който и днес продължава да печели награди по цял свят.




1996

Кампания Against Animal Testing

Кампанията ни, насочена срещу тестването на козметика върху животни, събира четири милиона подписа, които са предадени на Европейската Комисия. Това е най-голямата петиция за времето си и води до забрана на тестването на козметични продукти и съставки върху животни в цяла Великобритания през ноември 1998г.






1997

Стандарт Humane Cosmetics

The Body Shop е първата международна козметична компания, която отговаря на изискванията на стандарта Humane Cosmetics, подкрепян от водещи международни организации за защита на животните.




2002

Подкрепяме възобновяемата енергия

The Body Shop, в партньорство с Greenpeace, провежда кампания за популяризиране на използването на възобновяема енергия.




2003

Кампания „Спри домашното насилие“

Стартира кампанията „Спри домашното насилие“, която цели събирането на средства за жертвите на домашно насилие.



2009


Кампания „Стоп на секс трафика на деца и млади хора“


The Body Shop и ECPAT International стартират кампанията „Стоп на секс трафика на деца и млади хора“. Тя предизвиква промени в безпрецедентен мащаб – събрани са над 7 милиона подписа, а 24 страни се ангажират да променят законодателството си. Петицията е внесена в ООН през 2012г. и това се превръща в най-голямата кампания на The Body Shop.



2009


Нашият първи отчет Values


Публикуваме нашия първи отчет Values, съдържащ теми, които са важни за нашите клиенти. Отчетът описва какво сме постигнали между януари 2007 и декември 2008, както и предизвикателствата, пред които сме поставени.



2009


Награда „Lifetime Achievement Award”


The Body Shop получава наградата на RSPCA „Lifetime Achievement Award”.





2011


The Global Shea Alliance


The Body Shop участва в основаването на организацията Global Shea Alliance, чиято цел е да осигури по-добри условия за работа и живот на жените, които добиват и обработват масло от шеа.




2012

Повторно стартиране на кампанията „Against Animal Testing“


Отново стартираме кампанията „Against Animal Testing“ в партньорство с организацията Cruelty Free International.




2013


Забрана в ЕС върху продажбата на козметични продукти и съставки, тествани върху животни


След 20 години борба, сме горди от налагането на забрана на вноса и продажбата на козметични продукти и съставки, тествани върху животни. The Body Shop е признат за International Responsible Business от престижната организация Business in The Community. Новият изпълнителен директор на компанията е Jeremy Schwartz. 




2014


Награда на „Business in The Community“


The Body Shop отново е удостоена с наградата „International Responsible Business” за втора поредна година.




2015


Награда на Global Sheа Alliance


Получаваме награда от Global Shea Alliance за постоянните си усилия за изграждането на устойчива шеа индустрия.






2016


Био-мостове


Стартираме програмата Био-мостове в партньорство с организацията World Land Trust с първия си проект във Виетнам, последван от проекти в Индонезия и Малайзия. Като строим био-мостове, ние помагаме за регенерирането на гори и предпазването им от изсичане и бракониерство. Био-мостовете представляват възстановени естествени коридори дива природа, които помагат на застрашени видове животни да се придвижват, размножават и намират храна, както и на местните общности да живеят по-устойчиво. Снимка: Andrew Walmsley. 








2017


Forever Against Animal Testing


През юни 2017г. стартираме най-голямата си кампания до момента – Forever Against Animal Testing, която цели да прекрати тестването на козметика върху животни навсякъде и завинаги. Събрахме 8,3 милиона подписа от цял свят и през октомври 2018 ги внесохме в ООН. Знаем, че промяната ще отнеме време, но работим, за да постигнем целта си.




2017


Мисия Световни Био-мостове


През 2017г. се ангажираме с мисията Световни Био-мостове – целим да защитим някои от най-застрашените територии в света чрез построяването на 10 нови био-моста до 2020г.