БОРИМ СЕ ЗА ПРАВАТА НА ЖЕНИТЕ И МОМИЧЕТАТА

НИЕ СМЕ ФЕМИНИСТКА МАРКА. БОРБАТА ЗА РАВЕНСТВО Е В НАШЕТО ДНК.

Откакто Анита Родик отваря The Body Shop през 1976 г., защитаваме равенството. Феминизмът е в нашето ДНК; нашите феминистки принципи включват всички и твърдо вярваме, че равенството е от полза за всички. Ангажираме се да защитаваме идеите за любовта към себе си и приемането на собственото тяло, чрез нашите кампании се стремим да направим света справедливо и безопасно място за жените и момичетата. Тук, в The Body Shop, отбелязахме деня на жената като се замислихме за всички партньорства, които сме създали през годините; научете повече за проектите, по които сме работили, и разберете как и вие можете да помогнете за защитата на правата на жените по целия свят.

НАШЕТО ОБЕЩАНИЕ

Днес повече от всякога сме решени да продължим борбата на основателката ни - Анита Родик за правата на жените и момичетата по цял свят. Равенството е от полза за цялото общество. Когато жените имат равни права и образование, е по-добре за всички. Тези ръководни принципи са нашата пътеводна светлина и нашето обещание към бъдещите поколения.

Ще бъдем откровени активисти с желанието да се борим за равенство между половете по отношение на права и възможности.



Ще хвърлим светлина и ще разясняваме въпросите, които наистина имат значение за равни права и възможности.



Ще използваме нашата платформа, за да разпространяваме информация за феминистките лидери, за онези, които работят за по-справедлив свят.



Ще създаваме продукти и преживявания, които изпращат послание за любов към себе си и приемане на собственото тяло и отхвърлят общоприетите стандарти за красота.



ИСТОРИЯ НА КАМПАНИИТЕ НИ В ЗАЩИТА НА РАВЕНСТВОТО

2003

СПРИ НАСИЛИЕТО В ДОМА

През 2003 г. стартирахме кампанията „Спри насилието в дома“, изградена върху почти десетилетие, в което разпространявахме информация по темата. Целта ни беше да повишим осведомеността и да наберем средства за подкрепа на местни партньори, помагащи на засегнатите от домашно насилие, включително деца, както и да лобираме пред правителствата да приемат нужното законодателство.

2009-2012

СПИРАНЕ НА СЕКС ТРАФИКА НА ЖЕНИ И МЛАДЕЖИ

Стартирахме кампанията „Спиране на трафика на деца и младежи“ в партньорство с ECPAT International през 2009 г. Тя вдъхнови промяна в безпрецедентен мащаб, събра над 7 милиона подписа от наши съмишленици по цял свят и доведе до ангажимент на 24 държави да приемат ново законодателство.

2011

THE GLOBAL SHEA ALLIANCE

Масло от шеа за нашите продукти е добито от жени в Гана, където техниките за обработката му се предават от поколение на поколение. Работим с тях по програмата Community Fair Trade, което гарантира, че жените получават справедлива цена за труда си. Но все още големи количества масло от шеа се изнася от Гана с малка полза за жените, които го произвеждат. През 2011 г. събрахме заинтересованите страни от бранша, за да сформираме организацията The Global Shea Alliance. Основните ѝ цели са да се подобри производството на шеа, да се разрасне пазарът и да се постигне по-голяма полза за жените, които стоят в началото на веригата за доставки. Принципите за устойчивост, които следваме, установяват как хората, които събират и преработват шеа, износителите и марки, които използват шеа, трябва да работят, ако искат да твърдят, че техните вериги за доставки са устойчиви.

2019

КАМПАНИЯ "МЕЧТАЙ СМЕЛО" В ПАРТНЬОРСТВО С PLAN INTERNATIONAL


През 2019 г. насърчихме момичетата да мечтаят смело. В партньорство с Plan International работихме, за да предоставим на жените и момичетата в Индонезия и Бразилия инструментите, от които се нуждаят, за да успеят и да започнат да сбъдват мечтите си. За съжаление, много момичета в тези страни нямат достъп до образование и работа. Кампанията ни подкрепи 18-месечна програма, предоставяща на млади жени професионално обучение и умения, които да им помогнат да започнат собствен бизнес или да намерят добра, сигурна работа. Помогнахме на 1500 жени и момичета чрез тази програма.

2019

КАМПАНИЯ В ПАРТНЬОРСТВО С BLOODY GOOD PERIOD


Продуктите, които се използват по време на менструация, не трябва да са лукс, но много хора, които имат цикъл, не могат да си ги позволят. През 2019 г. обединихме усилия с организацията Bloody Good Period в благотворителен проект, който осигурява менструални продукти на търсещите убежище, бежанците и живеещите в бедност. Габи Едлин основава „Bloody Good Period“, когато осъзнава, че хранителните банки и центровете за настаняване не доставят достатъчно (или изобщо не доставят) менструални продукти на жените, които се нуждаят от тях. Използвахме наши магазини и мрежата The Body Shop at Home ™, за да събираме такива продукти за нуждаещите се, дарявайки ги на местни организации като убежища, центрове за настаняване и приюти.

2019

КАМПАНИЯ PLASTICS FOR CHANGE


През 2019 г. обединихме усилия с организацията Plastics for Change, за да създадем ново партньорство по програмата Community Fair Trade, като започнахме да изкупуваме рециклирана пластмаса от Бангалор, Индия. Plastics for Change работят с така наречените „събирачи на отпадъци“ в Индия, които често са „далити“ - най-ниските членове на кастовата система в Индия, уязвими към дискриминация и лоши условия на труд. Помагаме на жени като Аннама, която е събирала отпадъци от дете, а сега управлява Център за събиране на сухи отпадъци, като наема редица хора и подкрепя дъщеря си, която посещава курс на тема пластмасово инженерство.

2020

КАМПАНИЯ "ИЗОЛИРАНИ, НО НЕ САМИ" В ПАРТНЬОРСТВО С NATURA&CO И NO MORE


По време на пандемията от COVID-19 през 2020 г. много страни съобщават за рязък и шокиращ ръст на случаите на домашното насилие. След като голяма част от света беше заключена, много жени, мъже и деца бяха хванати в капан у дома със своите насилници и изолирани от приятелите и семейството си. Стартирахме кампанията #IsolatedNotAlone, в партньорство с глобалната благотворителна организация за борба срещу домашното насилие NO MORE, за да привлечем вниманието на управляващите към тези проблеми и да предложим съвети и насоки за нуждаещите се и всеки, който познава някой в нужда.

БОРИМ СЕ ЗА СПРАВЕДЛИВОСТ С ПРОГРАМАТА COMMUNITY FAIR TRADE

Нашата програма за справедлива търговия Community Fair Trade ни помогна да разширим обхвата на борбата си за равни права за жените и момичетата. Работим с местни производители от различни точки на света, много от тях живеещи в селските общности с ограничени възможности за поминък. Осигуряваме справедлива цена и достъп до пазар за тези производители. Работата с нас е помогнала на много жени да си осигурят стабилни доходи, независимост и уважението, което заслужават. Програмата помага за финансирането на проекти в общностите, които включват насърчаване на образованието на момичетата и равно заплащане.

ФИНАНСОВА НЕЗАВИСИМОСТ ЗА ЖЕНИТЕ ОТ ГАНА

Добивaме масло от шеа за нашите продукти по програмата Community Fair Trade от Асоциацията на жени производителки Tungteya в Гана от 1994 г. насам. Днес 640 жени от 11 села ръчно добиват и обработват масло от шеа, използвайки традиционни техники в процес от 18 стъпки, предаван от майка на дъщеря в продължение на поколения.
Справедливата цена, която жените получават за труда си, им осигурява доходи, независимост и по-голямо доверие и уважение в общността. Заплащаме допълнителни средства, за да подпомогнем финансирането на проекти в общността, които влияят положително на живота на 49 000 души в 11 села в по-широката общност. Дългосрочните инвестиции позволиха на общността да изгради 7 училища, които обучават приблизително 1200 ученици всяка година и осигуряват достъп до безопасна вода и здравни заведения.

ПОДКРЕПЯМЕ ИНИЦИАТИВИ В СФЕРАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО

Хартията за нашите подаръчни опаковки и комплекти се произвежда по програмата Community Fair Trade от партньора ни Get Paper Industry в Катманду, Непал.
Горди сме, че работим с GPI от 1989 г. насам. Те наемат повече жени, отколкото мъже, и им плащат справедлива, равна с тази на мъжете заплата, като се уверят, че жените получават равни допълнителни облаги. GPI работят по социални проекти в полза на цялата общност около Бансбари. Те помагат да се изпратят деца от най-бедните семейства на училище и повишават образователното равнище на момичетата чрез кампанията и стипендиите „Изпратете дъщерите си на училище“.
През последните години GPI са пионери в инициативи за повишаване на осведомеността относно трафика на хора чрез подпомагане на групи момичета в местните села. В момента използват своя глас и в по-широк мащаб, като организират национални състезания по есе на тема трафик на хора.